Zdrowie mięśni Kegla

Mięśnie Kegla

Inaczej mięśnie dna miednicy bądź mięsień łonowo-guzikowy. Jest to zespół mięśni łapiących i okalających jak hamak ujście cewki moczowej, pochwy i odbytu.

 

Następstwa osłabienia mięśni dna miednicy:

  • nietrzymanie moczu
  • wypadanie macicy
  • problemy z parciem podczas porodu
  • problemy podczas stosunku seksualnego

 

Ćwiczenia mięśni Kegla

To pierwsza i podstawowa metoda leczenia WNM czy wypadania macicy, która nie tylko wzmacnia mięśnie krocza, ale też poprawia krążenie w okolicy pochwy, pęcherza i cewki moczowej.

Sile mięśnie twojej miednicy mogą lepiej podtrzymywać cewkę moczową, dzięki czemu wytrzymuje ona zwiększone ciśnienie wewnątrzbrzuszne występujące podczas wykonywania różnych czynności.

Ćwiczenia Kegla polegają na zaciskaniu mięśnia łonowo-guzikowego i utrzymaniu go w napięciu. Wykonując serię ćwiczeń po 10 powtórzeń rezultaty będą zauważalne po 6-8 tygodniach i będą one obejmowały również większe zadowolenie z seksu. Aby podtrzymać korzystne efekty tych ćwiczeń, należy je wykonywać regularnie i stale. Nie przyniosą jednak pożądanych efektów, jeśli zaciskając mięśnie okolicy pochwy napniesz jednocześnie mięśnie brzucha, ud i pośladków. Spowoduje to wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego i pogorszy problem.

Ćwiczenia Kegla możesz wykonywać w każdym miejscu i o każdej porze. Nie masz nic do stracenia, a możesz zyskać bardzo wiele.

 

fragment pochodzi z książki dr Preeti Agrawal „Siła jest w Tobie”
Podziel się ze znajomymi
Share on FacebookShare on Google+Email this to someonePrint this page