Jak dbać o swoje piersi

Poniżej przedstawiamy rady i wskazówki jak dbać o swoje piersi

Masaż i samobadanie

* Wykonuj codzienny masaż piersi – pobudza zarówno krążenie, przepływ przez kanały limfatyczne i gruczoły, jak i oczyszcza organizm z pestycydów i innych groźnych związków chemicznych, które umiejscawiają się w tkance tłuszczowej piersi.

* Zmień podejście do samobadania piersi – traktuj swoje piersi z szacunkiem. Jeśli teraz obawiasz się o swoje piersi i oceniasz je jako grudkowate, zacznij zmieniać swoje nastawienie, poświęcając im szczególną uwagę podczas codziennych kąpieli. Wyobraź sobie, że posiadasz uzdrawiającą moc w swoich rękach (co w zasadzie jest prawdą). Kiedy myjesz swoje piersi i pachy, wysyłaj w te miejsca pozytywną energię. Pamiętaj, że twoje piersi są normalną częścią ciała i zasługują na tak samo dużo czułej uwagi, jak twoje włosy czy cera. Kiedy traktujesz swoje piersi w ten sposób, zaczynasz je lepiej poznawać, otaczać je dużo bardziej pozytywnym polem energetycznym niż energią stworzoną podczas samobadania piersi, w czasie którego szukasz czegoś, czego tak naprawdę nie chcesz znaleźć. Sprawdzanie swoich piersi z nastawieniem lękowym jeszcze bardziej podnosi twój strach i przynosi dokładnie odwrotny efekt niż ten, którego potrzebujesz, czyli zdrowej tkanki.

Zdrowe proste praktyki

* Nie noś obcisłych ani mających fiszbiny biustonoszy – blokują gruczoły limfatyczne i przez to hamują oczyszczanie z toksyn.

* Stosuj regularny program oczyszczający i odtruwający  wątrobę. Przeprowadzaj co roku, wiosną i jesienią, program oczyszczania organizmu z substancji toksycznych. Bardzo dobrym sposobem pozbycia się toksyn jest pocenie się, jeśli więc pozwala ci na to stan zdrowia, idź do sauny parowej lub suchej.

Zdrowie, a hormony

* Unikaj syntetycznych leków hormonalnych. W HTZ stosuj bioidentyczne hormony.

* Możesz, w celu uzyskania równowagi hormonalnej, przyjmować suplementy, takie jak olej z wiesiołka dwuletniego.

Profilaktyka i suplementacja

* Najlepiej chorobom nowotworowym zapobiega selen, ale w połączeniu z witaminą E. Wybierając suplement selenu, postaraj się znaleźć formę organiczną, ponieważ jest ona lepiej wchłaniana i rzadziej ma toksyczne działanie niż nieorganiczny selenian sodu. Dzienna dawka zapobiegająca to 600 mcg. Dobrymi źródłami selenu są krewetki, tuńczyk , jajka oraz pieczywo pełnoziarniste.

* Witamina A i beta-karoten – stwierdzono bezpośredni związek spożycia witaminy A z zapadalnością na choroby nowotworowe. Stosowanie jej w formie suplementów wymaga jednak ostrożności, ponieważ w dużych dawkach może być toksyczna. Natomiast beta-karoten nie wykazuje toksyczności, nawet jeśli używa się go w dużych dawkach. To, co jest potrzebne, zostaje wchłonięte, a reszta – wydalona. Dawka dzienna beta-karotenu to 15-30 mg lub 17.000-50.000 jm. Jego bogatymi źródłami są między innymi szpinak, marchew, dynia, brokuły i melony.

* Witamina C jest kolejnym silnym przeciwutleniaczem zapobiegającym uszkodzeniom przez wolne rodniki. Działa odtruwająco. Dzienna dawka waha się od 250 do 1000 mg. Dobrymi źródłami witaminy C są między innymi brokuły, truskawki, surowe pomidory, ziemniaki, melony, zielona papryka.

* Inny silny antyutleniacz to witamina E, która wzmacnia reakcje odpornościowe organizmu i hamuje przekształcenia azotanów w rakotwórcze nitrozaminy. Rozsądna i bezpieczna dawka zapewniająca optymalną ochronę wynosi 100-400 jm. Produkty bogate w witaminę E to nasiona słonecznika, migdały, ryby oraz kiełki pszenicy.

* Zażywaj koenzym Q10 – on też działa przeciwko wolnym rodnikom, ma dobroczynny wpływ na serce i układ krążenia, wątrobę i nerki. Koenzym Q10 jest wytwarzany w wątrobie, jednak jego produkcja spada wraz z wiekiem. Jego zawartość w organizmie można uzupełniać przez odpowiedni dobór produktów żywnościowych (np. makrela, łosoś, sardynki) lub w postaci preparatów farmakologicznych. Łatwo rozpuszcza się w tłuszczach, dlatego dobrze jest go przyjmować np. w oleju. Badania dowiodły, że przyjmowanie koenzymu Q10 we względnie wysokich dawkach (100 – 350 mg dziennie) spowodowało częściową lub całkowitą remisję raka piersi.

* Zadbaj o odpowiednią ilość witaminy D – zimą pij tran.

Zdrowie od natury i odżywianie

* Siemię lniane i olej lniany – badania dowiodły, że kobiety, które wydalają spore ilości lignanów, znajdują się w grupie najniższego ryzyka zachorowania na raka piersi. Lignany lniane mają właściwości antyutleniające i fitoestrogenne, stanowią składnik ścian komórkowych i są uwalniane w wyniku działania bakterii jelitowych na ziarna zbóż. W wysokich stężeniach występują w nasionach lnu, w oleju lnianym, a ich mniejsze ilości znajdują się w pełnoziarnistych produktach zbożowych, wielu ziołach, warzywach, owocach i nasionach.

* Jedz pokarm bogaty w błonnik. Błonnik w diecie (warzywa, kasze, płatki, pełnoziarniste pieczywo) pomaga oczyścić organizm ze szkodliwych związków przemiany materii oraz nadmiaru estrogenów.

* Jedz ciemnozielone warzywa, brokuły, kapustę. Również  przyprawy, takie jak curry, kurkuma, czosnek, zawierają przeciwutleniacze i inne bioaktywne substancje roślinne, które mają dobroczynny wpływ na odnowę komórek i chronią przed mutacjami powodowanymi przez wolne rodniki.

* Zadbaj o spożycie tłuszczów z grupy omega-3, których dobrym źródłem są łosoś, sardynki i inne ryby morskie. Spożywaj je 2-3 razy w tygodniu. Bogate w omega-3 jest też zmielone siemię lniane, które może zażywać w kapsułkach (100-400 mg dziennie).

* Zredukuj spożycie wysoko przetworzonych węglowodanów (słodycze, cukier, biała mąka) do minimum. W zamian delektuj się słodyczą świeżych i suszonych owoców.


Tekst pochodzi z książki dr Preeti Agrawal „Siła Jest w Tobie”

Podziel się ze znajomymi
Share on FacebookShare on Google+Email this to someonePrint this page